Ico Публікації Ico Полтавщина

Пів мільярда на міст: триває капітальний ремонт переправи через Сулу

Фото: Служба автомобільних доріг у Полтавській області

Служба автомобільних доріг у Полтавській області повідомила, що триває ремонт мосту через річку Сула у Кременчуцькому районі на автодорозі Н-08 Бориспіль-Маріуполь. Нині, як інформують, завершили бетонування всіх опор на мосту, а підрядник працює цілодобово, аби в найкоротші терміни завершити ремонт.  МедіаДоказ дослідив, скільки коштів витрачено на реконструкцію та ремонт, і що відомо про фірму-підрядника.

Міст

Міст поблизу с. Липове на межі Черкаської та Полтавської областей є частиною автомобільної дороги Бориспіль-Маріуполь. Його збудували у 1962 році для транспортного сполучення між Київською, Черкаською, Полтавською, Кіровоградською та Дніпропетровською областями. Довжина мосту – 214 метрів.

Як свідчать дані електронної системи Prozorro, реконструкцію прогону мосту розпочали 2018 року. А капітальний ремонт переправи через Сулу стартував у 2020 році, за програмою “Велике будівництво”. У березні 2021 року міст повністю закрили для всіх видів транспорту.

Фото: Державне агентство автомобільних доріг України

Згідно з повідомленням Укравтодору, ремонтувати міст почали, бо він був аварійним, а деформаційні шви та опорні частини під залізобетонним прогоном були в непрацездатному стані. Усі роботи планували завершити у вересні 2022 року, але їх довелось призупинити через повномасштабне вторгнення.

Відновили ремонтні роботи в листопаді 2022 року, коли дозволила безпекова ситуація.

Відновлення робіт

Нині міст через Сулу демонтований. Фізичної можливості перетнути річку автівкою немає, тому пасажирські перевезення, а також гуманітарні та військові вантажі здійснюють в об’їзд. За повідомленням Служби автомобільних доріг у Полтавській області, підрядник працює цілодобово, щоб у найкоротші терміни завершити ремонт та відкрити проїзд транспорту.

Що підрядник робить на даний момент:

Ціна

Як відомо з тендерних закупівель Служби автомобільних доріг у Полтавській області на сайті «Prozorro», у 2018 році реконструкція металевого фермового прогону мосту через р. Сула км 170+867 автомобільної дороги Н-08 Бориспіль – Маріуполь коштувала 85 млн грн. Переможцем тендеру стало ТОВ «МП «Мостострой».

Фото: Служба автомобільних доріг у Полтавській області

У травні 2021 року з підрядником підписали угоду на додаткові обсяги робіт на цій ділянці на 48 млн 313 тис. грн.

Влітку 2022 року стартував капітальний ремонт мостової переправи. Роботи на зазначеній ділянці правобережних заплавних прогонів мосту коштували 364 млн 280 тис. грн.

У липні 2022 року уклали ще один додатковий договір на додаткові кошти – 21 млн 626 тис. грн.

Таким чином реконструкція прогону мосту та його капітальний ремонт коштуватиме 519 млн 219 тис. грн.

Підрядник

ТОВ «МП «Мостострой» зареєстроване у 2001 році в Києві. За даними порталу Clarity Project, фірма є учасником у 22 закупівлях і стала переможцем у 13 закупівлях на суму 511,91 млн грн.

Директором фірми є Олександр Ярошенко. Першим директором був маріупольський бізнесмен Михайло Беккер. Він також є бенефіціаром фірми. Іншим бенеціфіаром є ТОВ «Об’єднана Мостобудівельна Компанія».

У держреєстрі власником ТОВ «Об’єднана мостобудівельна компанія» через австрійську Bonum Pontem GmBH вказаний також Михайло Беккер. Крім того, «Об’єднана мостобудівельна компанія» вказана власником й інших п’яти фірм, що спеціалізуються на будівництві мостів, включно з ТОВ «Підприємство Маст-Буд». Ця фірма відома ще з часів Януковича, коли  активно брала участь у будівельних проєктах Укрзалізниці, Укравтодору, морських портів.

Крім того, ця фірма неодноразово потрапляла в об’єктив журналістських матеріалів. Так, у 2009 році «Маст-буд» виграв два підряди на 1,62 млрд грн на будівництво двох причалів та огороджувального хвилелому в Одесі. У 2012 році він виграв ще 571,64 млн грн на завершальний комплекс робіт. А у 2014 році частина цього хвилелому затонула. Місцеве видання «Думская.net» писало, що це сталося «у результаті розмиву ґрунту (і очевидно, «економії» на будматеріалах)». Тоді фірма «Маст-Буд» визнала свою провину і зобов’язалася відновити хвилелом в необхідному вигляді до кінця 2015 року.

У 2014 році запорізька прокуратура повідомила, що окремі елементи мостового переходу через р. Дніпро у Запоріжжі почали руйнуватися через використання матеріалів неналежної якості. Видання «Наші гроші», посилаючись на місцеві ЗМІ, повідомляло, що порушення виявлені в опорах, які встановлювало маріупольське ТОВ «Підприємство «Маст-Буд» Михайла Беккера.

У 2019 році прокуратура Дніпропетровської області підозрювала службовців Дніпровської міської ради у змові з ТОВ «Підприємство «Маст-Буд», ТОВ «Мостстройком» та ДФС України у привласненні бюджетних коштів. Підозрюваними були заступник міського голови Михайло Лисенко, двоє начальників управлінь міськради, особа, що здійснює технічний нагляд, засновник, директор і начальник дільниці підприємства-підрядника «Маст-Буд» Михайло Беккер. За версією слідства, було привласнено майже 30 млн грн під час ремонту нового мосту у Дніпрі.

Автор: Альона Маліченко

Теги:

Коментарі

Щоб залишити коментар, вам потрібно увійти або зареєструватися на нашому сайті

Продовжити читати

Новини
Новини

Вдарили фактично усіма типами ракет, що мають. Подробиці ракетного удару 9 березня

У ніч та зранку 9 березня російська армія здійснила масований... Читати далі

У ніч та зранку 9 березня російська армія здійснила масований... Читати далі

На головну сторінку