85 тисяч гривень штрафу може заплатити АТ «ПОЛТАВАОБЛЕНЕРГО» за підсумком перевірки НКРЕКП

В грудні МедіаДоказ повідомляв про позапланову перевірку діяльності обленерго, ініційовану НКРЕКП. Тоді з 12 підприємств, які потрапили під приціл регулятора, на роботу АТ «ПОЛТАВАОБЛЕНЕРГО» надійшло найбільше нарікань: 19 споживачів поскаржились, включно з одним колективним зверненням. Сьогодні стало відомо які порушення виявили.
Що перевіряли
Дотримання вимог нормативно-правових актів та Ліцензійних умов. Перевірка тривала з 26 грудня по 6 січня, перевіряли роботу Полтаваобленерго в період з 01.10. 2022 по 25.12. 2022.
Що виявили
Згідно з актом, знайшли порушення вимог окремих статей ЗУ «Про ринок електричної енергії», Кодексу систем розподілу, Ліцензійних умов. Левова частина виявлених недоліків стосувалась інформування про графіки відключень та відсутності електроенергії довше ніж 2 години 30 хвилин.
Порушення вимог Кодексу систем розподілу
Кодексом встановлено, що
ОСР
Оператор системи розподілу — юридична особа, яка відповідає за роботу системи розподілу і задоволення попиту на розподіл електричної енергії
має повідомляти про застосування аварійного розвантаження системи не пізніше ніж за 1 годину до початку обмеження (у разі несподіваної аварійної ситуації — невідкладно після фактичного застосування ГАВ, СГАВ, ГПВ, САВН, АЧР).
АТ «ПОЛТАВАОБЛЕНЕРГО» протягом жовтня-грудня
- повідомило про застосування ГАВ пізніше, а не невідкладно в 13 різних дат
- не розмістило невідкладно повідомлення про фактичне застосування ГАВ в 19 дат
- не зазначило орієнтовний час закінчення ГАВ в 35 дат
- не зазначило обсягів розвантаження 9 разів

Не краща ситуація і з інформуванням про спеціальні графіки аварійних та погодинних відключень. Приміром, повідомлення про застосування ГПВ з’являлися з порушенням часових вимог у 22 випадках.
Відсутність електроенергії більше 2 годин 30 хвилин
Аналіз тривалості припинень електропостачання за адресами скаржників показав ─ АТ «ПОЛТАВАОБЛЕНЕРГО» в порушення вимог справедливого розподілу здійснювало перерви в електропостачанні споживачів довше ніж 2 години 30 хвилин.
Перевірили 17 скаржників, вийшло ─ вимога не дотримувалася 638 разів. Найбільша кількість недотримання такої вимоги для одного споживача складала 47 разів.

Вже вибіркові перевірки споживачів показали, що при застосуванні графіків відключень ПОЕ інформацію оприлюднює без фіксації дати та часу її розміщення, що так само є порушенням. Крім того в акті йдеться, що підприємство не надало своєчасно в повному обсязі інформацію на запит комісії.
Що далі
У підсумку, НКРЕКП пропонують накласти штраф у розмірі 85 000 на Полтаваобленерго для недопущення подальших порушень. Пропозиція, разом з актом перевірки, є на сайт НКРЕКП. Саме рішення планують розглянути 24 січня.
У порядку денному засідання є і проєкт постанови про накладення адміністративного стягнення. За ним, винним у вчиненні адміністративного правопорушення пропонується визнати директора з інформаційних технологій АТ «Полтаваобленерго».

Щоправда, в проєкті є дві постанови: за однією пропонується накласти адміністративний штраф (розмір не зазначений), за другою ─ закрити справу про адмінправопорушення.
Що зі споживанням електроенергії зараз
Сьогодні під час апаратної наради у Полтавській ОВА пояснили зростання кількості відключень одночасно двох черг. Виною всьому — збільшення споживання. Ситуація зі споживанням ускладнилася. Якщо на позаминулому тижні середній показник складав 527 мвт, то на минулому він становив 448,— повідомив директор департаменту житлово-комунального господарства та енергетики Полтавської ОВА Едуард Рева.
Крім того на нараді пролунало, що основні комунальні підприємства області, які відповідають за постачання води та тепла зараз мають 78 генераторів різної потужності, левова частина забезпечена коштами підприємств — 36, 7 передали міжнародні фонди, 25 органи самоврядування обласні та міські. На 30 генераторів, ще чекають.
Коментарі
Залишити коментар
Щоб залишити коментар, вам потрібно увійти або зареєструватися на нашому сайті