Будівництво обходів Решетилівки та Кобеляків на трасі Н-31 Дніпро – Решетилівка здорожчало на мільярд гривень

Служба автомобільних доріг у Полтавській області з кінця листопада підписала кілька угод на будівництво обходу м. Решетилівка та м. Кобеляки при реконструкції автодороги Н-31 Дніпро – Решетилівка. Про це стало відомо з порталу публічних закупівель Prozorro. Договори підписали з трьома фаворитами Служби автомобільних доріг Полтавщини: українським представництвом турецької компанії «Онур», компанією, пов’язаною з одеським депутатом та фірмою, зареєстрованою на Донеччині. Загальна сума додаткових угод – майже 1 мільярд гривень.
Автошлях Н-31
У 2017 році дорогу регіонального значення Р-52 підвищили за класифікацією до національної дороги Н-31. У тому ж році розпочали з нуля будівництво автошляху Н-31 Дніпро – Царичанка – Кобеляки – Решетилівка. Новий автошлях протяжністю 138,4 км має об’єднати Дніпро та Київ і зекономити дві години часу. Протяжність дороги у межах Полтавської області становитиме 79,4 км, у межах Дніпровської – 58 км. Дорогу будують у цементобетоні, на відміну від традиційного асфальтного покриття.
Активна фаза будівництва почалася у 2019 році, в межах президентської програми «Велике будівництво». За повідомленням пресслужби Укравтодору, всього на Полтавщині планують збудувати майже 80 км автодороги, з чотирма смугами для руху, трьома обходами населених пунктів (м. Решетилівка, м. Кобеляки, с. Красне), чотирма мостами, транспортними розв’язками в різних рівнях, майже десятьма шляхопроводами, надземними пішохідними переходами, біопереходами.
Спочатку будівництво траси обіцяли завершити у 2020 році, але не встигли. У 2020 році, до речі, оголошений тендер на 12,58 мільярдів гривень на будівництво тридцятикілометрової ділянки автомагістралі Н-31 Дніпро-Решетилівка став найдорожчим в історії Укравтодору.У 2021 дорожники будували обходи двох міст – Решетилівка і Кобеляки, а також на перехідних ділянках, і знов обіцяли закінчити роботи до кінця року. Знову не встигли. А потім роботи призупинили через повномасштабне вторгнення. На той час загальна сума укладених угод на будівництво траси складала 13,6 мільярдів гривень.

На якому етапі будівництво автошляху – стало відомо у червні 2022 року. Перший заступник голови Укравтодору Андрій Івко на брифінгу повідомив, що у Полтавській області вже збудовано 77 км, у Дніпропетровській – 30 км. «Ми завершимо цей проєкт, завершимо після війни обов’язково. І досить швидко», – повідомив він журналістам.
Попри призупинення робіт, проєкт суттєво здорожчав. Із кінця листопада 2022 року Служба автомобільний доріг у Полтавській області уклала 6 додаткових угод на будівництво обходів м. Решетилівка та м. Кобеляки при реконструкції автодороги Н-31 Дніпро – Решетилівка. Загальна вартість додаткових угод – майже 1 мільярд гривень.
Додаткові угоди
Над реалізацією проєкту на території Полтавської області працюють три компанії: українське представництво Onur, ТОВ «Ростдорстрой» і ТОВ «Шляхове будівництво «Альтком». З ними ж підписали додаткові угоди. Всі три компанії входять до складу засновників Національної Асоціації дорожників України (НАДУ) та є великими підрядниками Укравтодору.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Ростдорстрой»
9 грудня 2022 року Служба автомобільних доріг у Полтавській області уклала додаткову угоду на будівництва обходу м. Решетилівка на двох ділянках траси Н-31. Тендер провели поза електронною системою Prozorro. Договір на 198,9 мільйонів гривень уклали із товариством з обмеженою відповідальністю «Ростдорстрой». Інших деталей угоди немає, оскільки замовник не завантажив документи до системи.
ТОВ «Ростдорстрой» засноване у 2005 році. За даними Youcontrol, його бенефіціарами є комерційне товариство з обмеженою відповідальністю «Оттема», яке зареєстроване в Угорщині, а також Юрій Шумахер та Євген Коновалов. Юрій Шумахер – депутат Одеської міськради, представник партії «Довіряй ділам» мера Одеси Геннадія Труханова.

ТОВ «Ростдорстрой» неодноразово було фігурантом журналістських розслідувань. За даними Youcontrol, на початок лютого 2022 року кількість судових справ компанії, де вона виступала відповідачем – 4 (за останні 3 роки), кількість кримінальних судових справ, пов’язаних з компанією – 46 (за останні 3 роки), кількість судових справ компанії – 83 (за останні 3 роки).
Зокрема, «Ростдорстрой» фігурує у низці кримінальних проваджень, які стосуються: службової недбалості, неякісного виконання робіт і привласнення коштів при будівництві доріг на Полтавщині; завищення вартості матеріалів і робіт при будівництві доріг на Одещині; подвійного зарахування одних і тих же робіт, завищення вартості матеріалів і привласнення коштів на Черкащині; виконання робіт із порушенням технологічного процесу, а потім внесення недостовірних даних в акти виконаних робіт і привласнення коштів на дорогах Миколаївщини тощо.
ТОВ «Шляхове будівництво «Альтком»
22 листопада 2022 року Служба автомобільних доріг у Полтавській області уклала із ТОВ «Шляхове будівництво «Альтком» додаткову угоду на 32,3 мільйони гривень на роботи з реконструкції автомобільної дороги державного значення Н-31 Дніпро-Царичанка-Кобеляки-Решетилівка. Про це відомо з системи Prozorro.
ТОВ «Шляхове будівництво «Альтком» засноване 19 років тому. До січня 2022 року місцезнаходження компанії було м. Маріуполь, нині – м. Покровськ на Донеччині. ТОВ «Шляхове будівництво «Альтком» належить компанії «Altcom Global N.V.» (Нідерланди), Олександру Тісленку і донецькому ТОВ «Фінансово-промислова група «Альтком» (бенефіціарами якого є донеччани Олександр Тісленко і Сергій Павлічєв).
ТОВ “Шляхове будівництво «Альтком» було улюбленим ремонтником доріг до Євро-2012. У 2021 році НАБУ та САП підозрювали, що власник компанії «Альтком» Олександр Тісленко у 2018-2019 роках виплачував $300 тисяч щорічно голові Укравтодору Славоміру Новаку. Як зазначив прокурор, дати надання неправомірної вигоди співпадали із діями, які Новак вчиняв на користь компанії «Альтком» з виплати коштів та пролонгації договору з реконструкції автодороги М05 Київ-Одеса.
У 2022 році детективи НАБУ розслідували можливу розтрату 200 мільйонів гривень службовими особами Укравтодору та його підрозділів під час ремонту автодоріг Н-11 Дніпро-Миколаїв (через Кривий Ріг) та Т-15-08 у Миколаївській області. В ухвалі Вищого антикорупційного суду йшлося, що в рамках цього ж кримінального провадження підозрюють службовців ТОВ «Шляхове будівництво «Альтком», ТОВ «Росдорстрой».

«Онур Таахут Ташимаджилик Ішаат»
2 грудня Служба автомобільних доріг у Полтавській області уклала додаткову угоду до договору 2019 року на будівництво обходу м. Решетилівка на двох ділянках при реконструкції автодороги Н-31 Дніпро – Решетилівка. Вартість угоди 474, 1 мільйони. 28 листопада Служба автомобільних доріг Полтавщини уклала додаткову угоду на реконструкцію автомобільної дороги державного значення Н-31 із компанією «Онур Таахут» на 25,5 мільйонів гривень.
16 грудня і 21 грудня було підписано дві додаткові угоди на будівництво обходу м. Кобеляки на чотирьох ділянках. Сума першої угоди – 217 мільйонів гривень, другої – 362 мільйони гривень. Усі зазначені угоди уклали з українським представництвом «Онур Таахут Ташимаджилик Ішаат Тіджарет ВЕ Санаї Анонім Ширкеті».
Група компаній «Онур», до якої входять ТОВ «Онур Конструкцiон Інтернешнл» і українське представництво «Онур Таахут», належить до трійки фаворитів серед підрядників Укравтодору останніх років. Наприклад, представництво компаній «Онур» лише протягом минулого 2021 року отримало угод на понад 600,5 мільйонів гривень. З них у Полтавській області – 598 мільйонів гривень.
«Онур» фігурує у десятках кримінальних проваджень, що стосуються привласнення і розкрадання коштів, зокрема шляхом завищення вартості виконаних робіт і економії на асфальтобетоні, надання неправдивих даних на тендер, підроблення документів, зловживання владою посадовими особами, самовільного видобування піску, глини, ґрунту, води.
Як зазначає видання «Наші гроші», «онурівці» тримають Полтавську область під контролем, віддаючи колегам по картелю – ТОВ “Ростдорстрой” та ТОВ “Шляхове будівництво «Альтком» – не більше третини грошей.
Ця публікація стала можливою завдяки фінансовій підтримці партнерів: ГО «Інститут розвитку регіональної преси» та EUACI. Матеріал відображає позицію редакції і не обов’язково відображає позицію ІРРП та EUACІ.
Коментарі
Залишити коментар
Щоб залишити коментар, вам потрібно увійти або зареєструватися на нашому сайті